.................................................................................

.................................................................................
Related Posts with Thumbnails

DJLRC Delivery Calendar

21 November, 2009

LRC with Anil Again

.: The Best Chicken In Town :.

since saya byk utang entri.. so, saya dulukan entri ni ye.. :)

special dedication entry utk DJ-LRC especially for kak didi.. oh my.. i really.. really adore this LRC... kalau boleh saya nak ngelak je bukak blog DJ-LRC tu.. sbb asal bukak je.. mesti terniat nak order... kalu leh.. tetiap minggu nak order... hahaha... setelah sekian lama saya tak order... yep.. saya tak order sbb masa tu saya ada masalah kesihatan.. makan kena berpantang.. tp pas abis pantang je.. fuhhh.. terus kauuu.. tak hengat.. ptg2 tu terus sms kak didi.. g tau nak LRC sabtu tu.. ngeh ngeh ngehh...

sabtu cam besa.. pepagi saya akan ke opis dulu.. buat keje mana yg patut if ada keje la.. takde keje takde maknanye nak g opis.. hikss... tepat kul 12.. kelam kabut terus g masjid putra.. even tak jauh.. tp ye la.. time tgh hari.. susah maa carik parking situ.. tp once sampai betul2 depan masjid putra.. tgk2 abang didi dah tunggu.. alahaiii.. siannye.. rasa bersalah ya amat.. sape soh kuar lambat.. tp tak leh salahkan saya gak.. salahkan keje tu.. sape soh banyak.. miahahha...

heheh.. pas amik LRC.. takde maknanye nak g opis.. terus berdesup balik umah.. hiks.. masak nasik.. sambil2 masa nasik tu.. aroma LRC tu mmg tak leh nak kata la.. dah menusuk hidung abis2an dah ni..

iman plak tak sesabo ngan baked potato tu.. isk.. isk.. dah la ada 1 je.. sikit pun dia tak share.. :( seb baik anak.. kalu laki den.. dah lama dah den sound.. hahahahaa...

tu nampak iman dok sibuk nak bertenggek tepi LRC ngan baked potato.. punye la tak sabo.. bukan dia je tak sabo.. saya pun tak sabo nak merasmikan 'The Best Chicken In Town' ni.. hiks...

dalam hati tu dok meronta2.. "lambat nau nasik ni masak.. copek laa... dah lapo tahap gaban baja hitam dah ni..."


sbb nasik tak masak2 lg.. iman plak dah makin tak sabo2 nak buka cover dia.. once buka je cover dia.. fuhh.. lagi la menusuk kalbu terus aroma dia..


takkan la nak makan direct dr bekas dia kan... so, transfer la ke pinggan bulat.. supaya nampak lebih cun.. hahha..


agak2 cam nasik dah nak masak tu.. apalagi.. acara penyembelihan ayam LRC.. hiks.. sendiri potong... sendiri amik gambo.. camno tu.. so, potong ayam ngan tangan kiri.. amik gambo ngan tangan kanan.. perfecto.. hahha.. potong tengah je la.. yg tepi2 tu.. tarik2 je.. sbb dia mmg dah lembut dah..


pastu, siram kuah dia atas ayam... kalu nak cicah pun bleh.. cam saya bese saya buang dulu minyak2 yg ada kat kuah dia tu.. agak2 pekat kuah dia.. baru tuang atas ayam.. pastu perah lemon dia.. fuhhh.. sangat menusuk jantung hati ni..

sementara tunggu nasik sejuk, iman dok belasah baked potato dia.. asik cakap.. "sedap.. sedap..." tp skek pun tak tinggal kat saya.. :(

tgk la.. pelahap nau.. ikut pangai sape la tu.. hahaha...

sile abaikan rumah yg agak bersepah tu je.. tu baru part lantai.. lom kat tangga lagik.. ahahhaha...
agak2 malas nak goreng lauk, buat sup bagai.. makan LRC ngan nasik putih semata pun sodap .. tambah kicap.. slurppp... superbb... tak yah kuah2 bagai.. cam tu saje pun sodap..

dah abis makan.. tinggal apa?
tinggal tulang je la..

ada skali tu.. dah tinggal tulang pun.. saya amik tulang ayam tu.. salut ngan tepung serbaguna.. pastu goreng.. krup.. krup... dok meratah tulang ayam LRC ni.. punye la..

pendek kata.. mmg tak terkata la... ni dah kali ke berapa tah saya order.. tp tak byk kali cam kak red la..

nak cite kesedapan dia tak reti.. nak tau.. korang cuba la sendirik.. senang je nak order.. korang contact je kak didi @ 016-2336597.. bese saya sms je.. "kak didi.. saya nak 1 LRC garing2 n 5 baked potato.. sabtu ni @ masjid putra boleh? - anil" pastu tunggu la kak didi balas.. "ok.." hehehee.. saya suke garing2.. lagi garing lagi sodap.. kalu saya la.. kalu tak pun, explore blog kak didi @ The Best Chicken In Town

gerenti tak mengecewakan... ;)

** time tgh buat entri ni pun dok terliur ni.. hati meronta2 nak order lagikk.. nak order lagikk.... hahhaha..


Ads Click!







Ikhsan & TQVM : .: Anil Wanina

1 Bagi Pendapat:

Lea Rabu, 25 November, 2009  

kak didi, jangan lupe tau order saya. @LRC and 3 Baked potato. nak bawak gi rumah my MIL's kesayangan nih. eieiei.. tak saba nak tunggu reaksi dorang makan LRC lebih2 lagi Baked potato tuh. mesti doarang terkejut bila saya bagi tahu harge nanti.hehehe.. -lia, Putrajaya

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP